Penguatan dan Bimbingan Trend Fashion Islami Bagi Mahasiswi di Universitas Islam Negeri (UIN) Raden Mas Said Surakarta
DOI:
https://doi.org/10.30983/dedikasia.v3i1.5424Keywords:
Fashion, Lifestyle, IslamAbstract
References
Adlin, Alfathri. (2006). Resistensi Gaya Hidup : Teori dan Realitas, Jalasutra,Yogyakarta.
Al-Husainan, Khalid. (2012). Ensiklopedi Mini Muslimah: Panduan Praktis Fikih Muslimah. Solo: Pustaka Arafah.
AN Istiani. (2015). Kontruksi Makna Hijab Fashion Bagi Muslem. Fashion Blogger. Jurnal kajian Komunikasi. 3(1), 48-55.
Ariyanto. (2020). Pengaruh Trend Fashion dan Pengetahuan Budaya Terhadap Keputusan Pembelian Batik di Kampung Batik Semarang. UIN Walisongo Semarang (2020).
Arnard, Malcolm. (2006). Fashion as Commu-nication, diterjemahkan oleh Idy Subandy Ibrahim, Fashion sebagai Komunikasi Cara Mengkomunikasikan Identias Sosiasl, Seksual, Kelas dan Gender, Jalasutra,Yogyakarta.
Barnard, Malcolm. (1996). Fashion as Communication. Idy Subandi Ibrahim (Penerjemah). Fashion sebagai Komunikasi. Yogyakarta: Jalasutra.
B Tyaswara. (2017). Permaknaan Terhadap Fashion Style Remaja Di Bandung. Jurnal Komunikasi. 8(3)
Chaney, David. (2004). Lifestyle Sebuah Pengantar Komprehensif, Jalasutra,Yogyakarta.
D Anadita. (2014). Komunikasi Tanda Pada Fashion (Deskripsi Komunikasi Fashion Hijab Pada Anggota Hijab Beauty Community, Malang). Jurnal Mahasiswi Sosiologi Universitas Brawijaya.
D Asmita. (2019). Perilaku Konsumtif Mahasiswi Dalam Mengikuti Treans Fashion Masa Kini. Jurnal Perspektif. 2(2), 91-96.
Erotis. (2019). Landasan Teori Pengertian Trens Dan Fashion. Jurnal Tegnologi kerumah tanggaan. 1(8), 791-798.
Haryanto Soedjatmiko, Saya Berbelanja, Maka Saya Ada Ketika Konsumsi dan Desain Menjadi Gaya Hidup Konsumeris, Yogyakarta: Jalasutra,2008.
Ibrahim, Idy Subandi (Ed.), (2004). Lifestyle Ectasy, Jalasutra, Yogyakarta.
IKP Undip. (2018). Fashion Sebagai Komunitas Sosial Di Kalangan Mahasiswi. Jurnal Pengembangan Humaniora. 14(3).
Ivon Sandya Sari Putri. (2020). Jurnal Riset Bisnis Dan Inventasi. 6(1).
K Nisa. (2017). Trend Fashion Hijab Terhadap Konsep Diri Hijabers Komunitas Hijab Medan. Jurnal Interaksi. 1(1).
M Maha. (2021). Trend Fashion Muslim Di Indonesia Saat Ini Dan Kesesuainnya Dengan Syariat Islam. Jurnal Qiema (Qomaruddin Islam Economy Magazine).7(2). 224-236.
Mulali, A. (2009). Hijab fashion and Islamic clothing: Hot and trendy. Retrieved from
www.ideamarketers.com
R Hendariningrum. (2008). Fashion Dan Gaya Hidup : Identitas Dan Komunikasi. Jurnal Ilmu Komunikasi. 6(2).
Pelangi, Dian. (2012). Hijab Street Style. Jakarta: PT. Gramedia Pustaka Utama.
P Prijana. (2015). Internet Dan Gaya Fashion Mahasiswi. Jurnal Unpad.
Shahab, Husein. (2013). Hijab Menurut Al-Quran dan Al-Sunnah. Bandung: Mizan Media Utama.
Shihab, M.Quraish. (2004). Jilbab: Pakaian Wanita Muslimah. Jakarta: Lentera Hati.
S Syahridawaty. (2020). Fenomena Fashion Hijab Dan Niqab Prespektif Tafsir Maqasidi. Jurnal Ilmu-Ilmu Ushuluddin. 22(2), hlm 85.
S Wulandari. (2018). Pengaruh Fashion Hijab Terhadap Perilaku Konsumtif Mahasiswi Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Islam. UIN STS Jambi (2018).
Y Mahmud. (2020). Hijab Sebagai Gaya Hidup Wanita Modern Di Kalangan Mahasiswi Fakultas Ilmu Sosial Dan Politik Universitas Sam Ratualangi. Jurnal Holistik. 13(3).
Hendariningrum, Retno, and M. Edy Susilo. “Fashion Dan Gaya Hidup : Identitas Dan Komunikasi.†Ilmu Komunikasi 6, no. 2 (2008): 26. http://jurnal.upnyk.ac.id/index.php/komunikasi/article/viewFile/38/42.
Lailiya, Sudarto Mafidatul. “Implikasi Trend Fashion Terhadap Perilkau Sosial Calon Pendidik (Studi Kasus Pada Mahasiswi Program Studi Pendidikan Agama Islam IAIN Kediri).†Skripsi, IAIN Salatiga 1, no. Viii (2020): 1–98.
Rahayu, Septi. Pengaruh Trend Fashion Dan Pergaulan Terhadap Gaya Hidup Konsumtif Pada Mahasiswi Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Islam UIN, 2020. http://repository.uinjambi.ac.id/4827/1/repository skripsi SEPTI.pdf.
Santi Deliani Rahmawati, Halimatus Saidah. Pengaruh Trend Fashion Dan Pengetahuan Budaya Terhadap Keputusan Pembelian Batik Di Kampung Batik Semarang. Vol. 3, 2020. http://repositorio.unan.edu.ni/2986/1/5624.pdf.
Downloads
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
Copyright (c) 2023 Dian Islamiati Fatwa, Emilda Triana Zidatin Nurkumala

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).